Gouden maskers: review en winactie!

Voor het tijdschriftenrek bij de Bruna ben ik er weer ingetrapt: ik kocht een Beau Monde. Ik weet dat ik me aan een flink aantal artikelen gigantisch ga ergeren. Want echt, een must have accessoire waar je werkelijk niet buiten kunt volgens de redactie, voor de prettige prijs van €180. Ik geloof dat het om een armbandje ging, festivalstijl. Maar toch vind ik het tijdschrift ook vermakelijk.

Anyway, wat me even stil deed zijn in dit exemplaar (naast het prachtige figuur van Nigella Lawson, wat is dat een mooie vrouw!) was de nieuwste trend op het gebied van gezichtsverzorging: de facial met een masker van 24-karaat goud! Volgens het artikel verhogen de gouddeeltjes de weerstand van de huid, verminderen rimpels, wordt de huid gedetoxd en verhelder en krijgt je huid een fantastische golden glow. 

Even doorlezen levert een mooi “Do it Yourself” lijstje op. Maar euhm, in het “hebben lijstje” stonden onder andere een serum van La Prairie (€552) en eentje van Dr. Sebagh (€500). En ik vond mezelf al decadent met de huidverzorginslijn van Lancôme…

Omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar dit verhaal, ben ik eens gaan googlen. En… op Marktplaats werden goudmaskers aangeboden! Dezelfde die ook in webwinkels te krijgen blijken te zijn. Proberen!

In dit artikel kon je al lezen dat ik het masker heb ontvangen. Er zit een groot masker in voor op je gezicht, twee kleine stukjes voor onder je ogen en een stukje masker voor je lippen. Ik heb het gezichtsmasker getest.

Even een opmerking vooraf: ik gebruik eigenlijk altijd gezichtsmaskers van Dr Van der Hoog. Die haal je als crème uit de verpakking, masseer je lekker in en verwijder je met lauw water. Dit masker was heel wat anders, dus echt even wennen!

Zo zag mijn huid eruit voordat ik het masker aanbracht. Eigenlijk ziet het er best goed uit, niet onrustig, een klein beetje rood en het voelt wat vettig aan. Wel wil ik graag wat hydratatie, want de zomer doet wat met je.

Het is de bedoeling dat je het masker op je (gereinigde en droge) gezicht legt, zachtjes aanduwt en 20 minuten tot een half uur gaat ontspannen. Dat beviel me niet zo goed, omdat het masker vrij zwaar aanvoelde. Ook begon het langzaam van mijn gezicht af te glijden, of althans, zo voelde het.

Pas op voor het gouden monster! Ik heb ineens maar een heel klein neusje. En ook mijn gezicht is wat te klein voor het masker, er lubbert een flink stuk los onder mijn kin 🙂 Het voelt best lekker aan, al glijdt het nogal. Liggen hielp ook niet echt, want dan gleed het weer over mijn ogen. Echt ontspannen werd ik er nog niet van. Tja, wennen aan een heel andere vorm van een masker nemen.

Maar het halve uur ging om! Ik haalde het masker van mijn gezicht en ging met mijn vingertoppen de rest in masseren. Heerlijk verkoelend! Misschien kun je hier stiekem trouwens best twee keer mee doen.

Na afloop voelde mijn huid heerlijk verfrist aan, echt lekker! Ook is de roodheid van zonet zo goed als verdwenen. Een gouden glow heb ik trouwens niet echt kunnen zien. Maar al met al, eigenlijk ben ik er best tevreden over, zo’n gouden gezichtsbadje 🙂

Heb je ook zin om je onder te dompelen in goud? Ik heb een extra set gekocht, bestaande uit het gezichtsmasker, oogpads en een lippenmasker. Om mee te doen zijn maar een paar stappen nodig. Volg me op Bloglovin’, like dit bericht via Bloglovin’ en geef in de comments aan dat je mee doet aan de winactie. Denk er wel even aan dat je een juist e-mail adres in het balkje neerzet, anders kan ik je niet bereiken. De winnaar laat ik kiezen door Random name pikker en maak ik 20 augustus aanstaande bekend. 

Omdat ik nog niet over ben van Blogger naar WordPress, blog ik op beide. Je mag natuurlijk op beide blogs reageren, maar je naam gaat maar één keer mee in de loting.

Meedoen kan tot en met 19 augustus 0.00 uur!

6 gedachtes over “Gouden maskers: review en winactie!

  1. Haha wat een bizar masker! Leuk dat je er ook een set van weggeeft. Mijn huid reageert alleen niet zo goed op veel soorten gezichtsverzorging, dus voor de zekerheid sla ik deze winactie over. Maar leuke winactie!

Plaats een reactie